tippek, élmények, vélemények a testi-lelki egészségről, jó közérzetről

Barátkozz a testeddel

Barátkozz a testeddel

Ők már barátkoznak a testükkel

3 történet

2018. április 04. - Baratkozzatesteddel.blog.hu

„Fejfájás az egyik megoldásom a megoldhatatlan helyzetekre. Mentett már ki munkahelyi szituból, rossz randiból, és családi ebédről is.

Ez így van, mióta az eszemet tudom, és így van anyumnál is. Az egyik legjobb védelem, ha az emberek meghallják, hogy fejfájásom van, nincs több kérdésük. Ha látják, hogy milyen gyenge vagyok, nem akarnak bántani tovább. Valahol megkönnyebbülök, amikor végre újra elkezd hasogatni a fejem, bár az érzés maga cseppet sem kellemes. Sőt. Ismerős és biztonságos pokol. A lelkem mélyén tudom, hogy én csinálom ezt magammal.

Elegem van a fejfájásomból. Kezdem sajnálni a testemet, hogy ennyi fájdalmat kell kiállnia miattam, és szégyellem, hogy ennyire kihasználom őt. Szeretnék valami jobb megoldást. Szeretnék összebarátkozni a testemmel.”

 

 „Tudom, hogy nem a legegészségesebb, ahogy élek, de rohadt nehéz megváltozni. Nem tudom megszámolni, hányszor határoztam el, hogy többet mozgok, több zöldséget eszek, többet alszom, fogyok, leszokom a cigiről, leszokom a piáról.

Beállítottam az emlékeztető appokat, cetliket írtam a hűtőre, és minden szilveszterkor és szülinapkor megfogadtam valamit. Ugyanott tartok. Vagyis nem. Ennyi kudarc után kezd elegem lenni az egészből. Nem tudom, lehet, hogy mindenki hazudik, amikor életmódváltásról beszél? 

Olvastam egy blogon, és elsőre idegesítő hülyeségnek tűnt, hogy az életmódváltásban döntő segítség lehet, ha a testemre nem egy elromlott tárgyként tekintek, hanem egy… barátként. Ha megtanulom kiélvezni és megdicsérni magam, amikor jól bánok a testemmel. Valami lehet benne, tényleg az összes eddigi próbálkozásomnál egy legyőzendő ellenfél volt a testem, a lustasága, a vágyai... Szeretnék összebarátkozni a testemmel.”

 

"Az életemet úgy éltem le, mint egy gép. Valahogy a nagy része elszállt, elsuhant mellettem. Néha ritkán, amikor a tükörbe néztem, belém markolt a félelem: már soha nem fog lelassulni az idő? Ennyire sebesen vége lesz az egésznek? 

Emlékeztem, hogy gyerekkoromban más volt. Kevesebb volt a gond, többet tudtam játszani, kíváncsi voltam, és rengeteg felfedeznivaló várt rám. Minden nap izgalmas és új volt. 

Egy barátom elkezdett jógázni, ő mesélte nekem, hogy azóta mintha egy időlelassító gépet szerzett volna. Visszaköltözött a testébe. A világ újra színes, érdekes lett, meg tudja élni a jelen pillanatot. Mintha minden élmény a sejtjéig elérne, és ezt tudatosítani is tudná.

Én is szeretném újra érezni magam. Szeretném belakni a testemet. Szeretném érezni, hogy élek. Szeretnék újra összebarátkozni a testemmel."

 

dr. Tihanyi Benedek

testtudat tréner, jógaoktató, kutatóorvos
hírlevél, face group, face page, e-mail,
baratkozzatesteddel.blog.hu 

A bejegyzés trackback címe:

https://baratkozzatesteddel.blog.hu/api/trackback/id/tr113810226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása