tippek, élmények, vélemények a testi-lelki egészségről, jó közérzetről

Barátkozz a testeddel

Utálsz mozogni? Megértem.

2018. május 06. - Baratkozzatesteddel.blog.hu

egy pillanatra adózz figyelemmel annak, h az érzékelés, még az internetezés közben is, a testen keresztül történik. adhatsz egy pillanat pihenőt a szemednek, kimasszírozhatod a szem környéki izmokat.

 

a testmozgást a 21. század elixírjének tartják. a legtöbben tudják, milyen jót tenne testi és lelki szinten, és mégse mozognak. mi a történeted a testmozgással? kedvenc időtöltés magzatkorod óta? életed rémálma?

 

nekem a mozgás szóról általános iskolám tornaórái jutnak eszembe. a tesitanárnőimről mind kedves emlékeket őrzök, és a tornaórákról is a játékokra meg a sikerekre jó vissza emlékezni, de őrzök a testemben 1-2 horror élményt is. szúr az oldalam, nem kapok levegőt, a szívem a torkomban ver, teljesen kiver a víz, és látom távolodni a többiek hátát. igen, ez a híres Agárdi-kör, amikor az iskolai körüli kijelölt úton kellett minél gyorsabban végigfutni. de mondhatnám a Cooper-tesztet is, amikor 12 perc alatt kellett a lehető legtöbb kört megtenni. rémálom, ami évekre elvette a kedvemet a futástól.

 

ezekből az élményekből teljesen meg tudom érteni azokat, akik feladják a céljukat, hogy többet mozogjanak, vagy bele se vágnak. kinek van kedve szenvedni? a kutatások kimutatták, hogy az első két hét a legborzasztóbb, legszenvedősebb, a legnagyobb az esélye a kiszállásnak. sok sportszakértő próbált módszereket kidolgozni, hogy hogyan őrizd meg a motivációd ebben a sötét veremben is, hogyan érd el a szakadék másik oldalára, ahol már a testmozgás élvezetté kezd válni.

 

azt viszont egy eddig méltatlanul elfelejtett kutatás bizonyította be, hogy ez a kezdeti mozgásiszony nem törvényszerű! a testmozgást elkezdőket alaposabban megvizsgálva kiderült,hogy az emberek hajlamosak túl magasra tenni a lécet: túl intenzíven, túl hosszú ideig és rossz technikával hajlamosak belevetni magukat a sportolásba, ami aztán visszaüt: a saját szabadidejüket teszik kínszenvedéssé, és nagyon sokan le is morzsolódnak.

 

és itt lép a színpadra, sőt, a reflektorfénybe a testtudat! ha erősebb a testtudatot, oda tudsz figyelni a testük jelzéseire, sportolás közben empátiával tudják fogadni a fáradtság kezdeti jeleit, idegesség helyett türelemmel tudják viselni őket, tudják, fel tudják fedezni, tudnak-e másképp mozogni, új izmokat használni, a régieket pihentetni. vagy ha tényleg kimerülsz, meg tudsz állni, meg tudod adni azt a pihenőt, amire szükséged van. fel tudod ismerni, egy fájdalom a fáradó izmokból jön, vagy egy túlterhelt/rosszul használt ízületből. és meg tudod előzni a sportsérüléseket.

 

a sportolás már a legelső alkalommal is élvezetes lehet! ki tudod élvezni, ahogy felpezsdül a vérkeringés, anélkül, hogy szétlihegnéd magad. rá tudsz csodálkozni a tested képességeire és korlátaira, anélkül, hogy azonnal változtatni akarnál rajta. a sportolás végén meg tudsz állni, és kiélvezheted az átmozgatottság, erősödés kellemes testi örömeit.

 

barátkozz a testeddel! itt és most, zárásként csak egy pillanatra lenézhetsz a testedre, mintha személyként találkoznál vele, köszönhetsz neki. megfigyelheted, most van-e valamilyen mozdulat, masszírozás, amit szeretne tőled. és rendszeresen, minden nap, vagy minden órában beköszönhetsz neki ezen a módon.

 

másrészről, ha szeretnél élő segítséget kapni, hogy összebarátkozz a testeddel, várlak most csütörtökön a Barátkozz a testeddel ingyenes bemutatónapon, ahol kipróbálhatod a testtudat tréninget, az élmény jógát, és a hangfürdetést is.

 

barátkozz a testeddel!

A bejegyzés trackback címe:

https://baratkozzatesteddel.blog.hu/api/trackback/id/tr10013889406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.